mlm_cienie

Dwie rewolucje w MLM. Zmieniający się świat, to nowe szanse

Była pierwsza połowa lat 90., kiedy do mojego mieszkania przyszedł facet z wielką walizką. Przez swój krzaczasty wąs i łysinę wyglądał jak Andrzej Zaucha. Próbował mi sprzedać swój amerykański sen. Wtedy pierwszy raz spotkałem się z pojęciem MLM. W tamtych czasach mało kto jeszcze rozumiał siłę tego modelu biznesowego. Zresztą, po latach komunizmu, nie mieliśmy wtedy podstawowej wiedzy ekonomicznej. Niektórzy w MLM skakali jak w ogień, inni uważali system za podejrzany i często z takim podejściem zostali do dziś.

Dwie rewolucje

Tymczasem branża przez ostatnie ćwierć wieku, nie dość, że wciąż rośnie, to przeszła dwie duże rewolucje. Na rynku pojawiają się coraz to nowe projekty, wiele firm które powstały całkiem niedawno, rozrosło się do naprawdę dużej skali. Już nie musimy marzyć tylko o wejściu na amerykańską drogę, ale możemy rozwijać biznes z w wielu systemach marketingu wielopoziomowego. Już nie tylko kosmetyki i chemia gospodarcza, ale i suplementy diety, ubrania i wiele innych. Już nie tylko francuskie, ale i polskie perfumy. Rozkwit firm MLM, to najlepszy dowód, że ten system sprzedaży przynosi zyski. Z kolei wielość opcji biznesowych sprawia, że możemy wybrać produkt i kulturę firmy, która za nim stoi, tak, aby odpowiadał naszym wartościom. To właśnie pierwsza rewolucja.

Druga potężna zmiana, która napędza branżę MLM, to postęp technologiczny. Począwszy od tego, że w tej chwili sprzedaż można prowadzić przez internet przez 24 godziny na dobę. To poszerza możliwości dotarcia z produktami do potencjalnych klientów. Ale równie mocno napędza branżę, jest automatyzacja procesów związanych z obsługą klienta. Już nie ma list klientów zapisywanych na kartkach notatnika, ale nowoczesne systemy CRM wspierające sprzedaż. Takie, w których mamy nie tylko dane kontaktowe, ale również wiele innych rozwiązań, które są kluczowe w MLM. Dobre oprogramowanie dla MLM przypomni, kiedy klientowi kończy się produkt, w jednym miejscu zbierze wszystkie aktywności, a na dodatek rozliczy prowizje w całej wielopoziomowej strukturze. Dodatkowo powinien być jeszcze zintegrowany ze sklepem internetowym i systemem płatności. Doświadczenia klientów Berg System wskazują, że dzięki wykorzystaniu oprogramowania naszego CRM – dosprzedaż wzrasta nawet o 68 procent.

Jaka zatem przyszłość czeka branżę MLM? Patrząc na dojrzalsze od polskiego rynki – takie jak USA czy Niemcy, możemy spodziewać się, że udział MLM i direct-sales będzie rósł. Co więcej, dynamiczne zmiany, które nastąpiły w ciągu ostatnich lat, będą napędzać ten biznes. Na korzyść MLM świadczą też zmiany na rynku pracy. Dla pokolenia wielozadaniowych bezetatowców możliwość swobodnego kształtowania czasu, który poświęcają na swój biznes jest dużą wartością.

Sprzedawaj więcej z Berg System

Dołącz do najlepszych firm takich jak Porównywarka Leasingowa.
Sprawdź co Berg System jest w stanie osiągnąć dla Twojego biznesu.

Podziel się artykułem

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email
TRZYMAJ RĘKĘ NA PULSIE

Zapisz się do naszego newslettera

Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące rynku finansów, ważnych zmian w prawie oraz porad jak usprawnić Twoje działania, abyś zarabiał jeszcze więcej. Ponadto otrzymasz od nas wskazówki jak wykorzystać Berg System podczas swojej codziennej pracy.

Zgadzasz się na otrzymywanie wiadomości o treści marketingowej dotyczącej Berg System na Twój adres e-mail.

Ile jest warta multiagencja

[PODCAST] Ile jest warta multiagencja

Przymierzając się do ewentualnej sprzedaży multiagencji warto poznać jej wartość. Podcast gazety ubezpieczeniowej „Rozmowy bez asekuracji”. Goście: Krzysztof Janik z Enterprise Startup i Marcin Konopka z

Przewiń do góry

Ta witryna używa plików cookies (tzw. ciasteczek) w celu poprawienia Twojego doświadczenia na tej stronie.