Jak Berg System obsługuje projekty o dużym efekcie skali - Porównywarka Leasingowa


Branża:
 Leasing



Ilość użytkowników:
od 10 do 50



Korzysta od:
2017 roku

2000
Rok założenia
100000
Średnia wartość leasingu
Nowych klientów miesięcznie

Charakterystyka Klienta

Porównywarka Leasingowa to serwis, który na zlecenie Klienta porównuje oferty leasingu. 80%  z nich dotyczy zakupu pojazdu. Firma zajmuje się znalezieniem dla Klienta najlepszej oferty spośród dostępnych na rynku, a następnie przeprocesowaniem jej w firmie leasingowej.

Porównywarka Leasingowa powstała w połowie 2017 roku i jest częścią katowickiej Grupy Auto. W pierwszych miesiącach 2018 roku dokonywała miesięcznie ponad 1000 kalkulacji na kwotę łączną kwotę ponad 50 milionów złotych. W każdym kolejnym okresie jednak te wartości rosną. W momencie wdrożenia Berg System w IV kw. 2017 pracowało w niej 15 osób, tej chwili (lipiec 2018) ta liczba przekroczyła 25 osób.

Swoich Klientów pozyskują przez internet i po dokonaniu kalkulacji przedstawiają najkorzystniejsze oferty. Firma ma przedstawicielstwa w każdym województwie i tak są przypisane leady.

Punkt wyjścia

Porównywarka Leasingowa, jako nowy projekt Grupy Auto, rozpoczęła działanie od razu wdrażając Berg System. Nauczona doświadczeniami z zarządzania rozporszoną siecią sprzedaży, szukała rozwiązania, które na wstępie wprowadzi standard pracy doradców. 
Firma szukała w internecie gotowego rozwiązania, które pozwoli w szybkim czasie wdrożyć CRM i zacząć korzystać z możliwości jakie oferuje, czyli

– Zbudowaliśmy od nowa wewnętrzną sieć sprzedaży. Tworząc Porównywarkę Leasingową chcieliśmy przede wszystkich znacząco usprawnić prowadzenie procesu leasingowego od kalkulacji rat leasingu po zawarcie umowy. Nie byłoby to możliwe bez systemu CRM obsługującego proces sprzedaży – mówi Piotr Stebel, Dyrektor Zarządzający PorowynarkaLeasingowa.pl.

Definicja problemu

Na rynku jest wiele gotowych i dobrych rozwiązań jednak Porównywarka Leasingowa szukała systemu CRM, który będzie odpowiadał specyfice sprzedaży w branży finansowej i będzie obsługiwał produkty leasingowe. Spośród kilku rozwiązań został wybrany Berg System właśnie ze względu na obsługę produktów finansowych w tym leasingów a także z uwagi na dedykowane branży funkcjonalności. Najważniejsze z punktu widzenia Klienta było spełnienie przez oprogramowanie następujących warunków:

1. Możliwość zdefiniowania i wprowadzenie standardu procesu sprzedaży. Wymagana była możliwość pełnej adaptacji systemu do zdefiniowanych kroków. 

 

 

2. Możliwość zarządzania rozproszonym zespołem sprzedawców (cała Polska). Kluczowa było monitorawnie bieżących wyników na poziomie całej firmy, zespołów lokalnych i pojedynczych doradców.

 

3. Celem wdrożenia było podniesienie jakości obsługi klienta

Obawy Klienta

Największą obawą bya możliwość wdrożenia kompleksowego rozwiązania i przeszkolenia użytkowników w biurach rozproszonych w całej Polsce. Wprowadzanie standardu sprzedaży ma sens tylko wtedy, jeśli wszyscy użytkownicy potrafią wykorzystać funkcje wdrażanego systemu. 

Przebieg wdrożenia

Podczas telekonferencji Klientowi zostały przedstawione standardowe możliwości systemu i rozpoczął się 14-dniowy okres próbny. W jego trakcie pojawiła się potrzeba pomocy z konfiguracją systemu. Do optymalizacji funkcji został zaangażowany konsultant Berg System, który miał doświadczenie w branży i rozumiał biznes.  Pomógł on zoptymalizować system pod potrzeby klienta. Było to ułożenie procesu sprzedaży krok po kroku, konfiguracja odpowiednich pól, przypisanie dokładnych zadań na każdym kroku.

Kolejne adaptacje klient robi już samodzielnie, a jeśli pojawiają się pytania – zadaje je wykorzystując czata Berg System. W tej chwili jest już wyszkolony Key User, który opiekuje się systemem wewnątrz firmy. Do jego zadań należy m.in. dodawania nowych użytkowników, przyznawanie im uprawnień, dodawanie nowych produktów oraz wszelkie zmiany funkcjonalne (np. korekty w procesie sprzedaży).

Efekt biznesowy

1. Z pomocą eksperta Berg System został zdefiniowany proces sprzedaży, który odpowiada temu, jak wygląda praca doradcy leasingowego w firmie. Każdy z oddziałów dostał więc zunifikowaną procedurę, która prowadzi od etapu pozyskania leadu do podpisania umowy

2. Z punktu widzenia osoby zarządzającej – z jednego Panelu Menedżera widzieć wyniki pracy całego zespołu. Dzięki temu jest w stanie prognozować przychody w kolejnych okresach. Po pierwsze, widzi przedstawiony w formie graficznej, lejek konwersji. To daje informację o tym, jaka jest konwersja na każdym kroku procesu sprzedaży. Wejście na Kartę Pracownika pozwala prześledzić aktywności każdego członka zespołu. Dzięki temu można dotrzeć do powodów przegranych kontraktów oraz sprawdzić, jak są realizowane zadania przypisane do każdego etapu.

3. Porównywarka Leasingowa z miesiąca na miesiąc odnotowuje wzrosty. W ciągu kolejnych miesięcy liczba leadów rośnie znacznie powyżej średniej w branży, co przekłada się na wzrost zamykanych transakcji. Rośnie liczba użytkowników Berg System wewnątrz firmy. System jest na tyle intuicyjny, że we wprowadzaniu nowych użytkowników pomagają obecni. Tak szybki wzrost nie byłby możliwy bez użycia systemu, który jest dostosowany do branży. W tej chwili dzięki pracy w CRM doradcy prowadzą równocześnie niemal 2 tysiące procesów (już złożonych wniosków) leasingowych, dla których wykonali ponad 6 tysięcy kalkulacji.

 

W przyszłości Porównywarka Leasingowa planuje wprowadzić dosprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. Zastosowanie systemu CRM otwiera możliwość dodania kolejnych produktów i skalowania biznesu terytorialnie. 

 

Branże leasingowa i ubezpieczeniowa są dosyć podobne do siebie. Wybierając system CRM dla Porównywarki Leasingowej, szukaliśmy rozwiązania, które będzie dedykowane dla tego sektora. Chodziło nam o to, żeby mówić tym samym językiem, żeby dostawca rozumiał specyfikę branży. W naszym przypadku to była bardzo dobra inwestycja. Z czystym sumieniem polecam Berg System

Piotr Stebel, Dyrektor Zarządzający Porówynarka Leasingowa